Sunday, February 20, 2011

Sambal Tumis Telur

Assalamualaikum..
Apa kabar kawan2 blogger sekelian..???
Boringnyer la rasa arini..
Mak abah aku balik kg..
aku x dpt ikut.. ada kelas PJJ..

Seharian dok memerap kt umah..
asben sibuk menggodeh kete kt luar tu..
kesian kt aku kan.. huhu..

Biler dh boring tu..
dok memikir ape la yg aku leh buat utk makan..
ingat makan aje..
hahahaha..

Tgk kt blog si Hana tadi ada agar-agar santan..
sedap tu..
ape lg.. dok selongkar dapo tgh bahan2..
ermm.. agar2 serbuk ada.. agar2 tali pon ada..
decide guna agar2 tali.. sbb dh lama beli.. takut x elok nnti..
so aku godeh2 resepi mn yg guna agar2 tali..
terjmpa resepi CMG..
ok ke dapo.. dan mulakan operasi..

Agar2 ada dlm peti sejuk..
lom sempat snap lg..
tp tgk gaya.. kepala santan terlebih2 la pulak..
sampai dh x nmpk lapisan jernih tu.. huhu
rasa x tau lg.. sat g br nk potong..
tunggu okay..

Sementara nk tunggu penampilan si agar2 santan tu..
aku share dulu menu aku arini..
Memandangkan aku berdua aje dgn asben..
masak lauk pon simple je..
asalkan kenyang sudah..

Sambal Tumis Telur..
this time aku pecahkan terus telur dlm sambal tumis tu..
aku lg suka cenggini dari yg rebus..
ikut la citarasa masing2..

OK enjoy gambar ye..



Nak g skodeng agar2 dlm peti sejuk jap.. ekeke..

1 comment:

Izan said...

ini mmg lauk kegemaran suami saya... =)

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...